Together As One-Professional Hobbies-Together As One

PROFESIONALISME BERMULA DI SINI

My photo
Malaysia
Team ini ditubuhkan oleh gabungan beberapa mahasiswa UKM bersama beberapa mahasiswa IPT lain yang mempunyai minat dan hobi memancing yang kritikal. Pelbagai aktiviti & program memancing telah berjaya dilaksanakan. Visi & Misi Team Joran UKM ialah akan terus merancang pelbagai program memancing & aktiviti-aktiviti lain seperti camping, traveling, jungle trekking & off road ke seluruh pelosok negeri mahupun dunia walaupun tidak lagi bergelar mahasiswa...InsyaAllah!!! ~... The creation of T.J.U.K.M serves as a powerful symbol of unity in a UKM & others IPT still struggling - alumni UKM ...~

Followers

Tuesday, April 28, 2009

Memancing Di Kala Exam

Kali ni Team joran UKM sekali lagi memberontak dgn kehadiran ahli baru, Hamzah Fansuri atau nama glemernya Am... nak dijadikan cerita Am mengajak aku pegi memancing dan aku apalagi pantang bila diajak,beres jer...kami ditemani azhar (jaha) dan Nurul (bukan nama sebenar..hehheehe..nama sebenarnya nurul hadi..)yang juga merupakan ahli baru. Tepat jam 12 malam, setelah selesai bermain P.S kat bilik aku, sekali lg kami meredah malam pegi ke tasik kejuteraan UKM...lama gak duk nunggu tp dapat sekor je ikan talapia...dan hampir pukul 3.30 AM pancing aku tiba2 disentap ngan kuat...kali ni aku sgt yakin sbb ikan keli tu telah membuat kesilapan paling besar dalam hidupnya iaitu salah pilih rod kesayangan aku yang ini.hahaha..pasti takkan putus sbb talinya diperbuat drpd benang...ikan duyung makan pun takkan putus punyer..hahhaha..kali ini perlawanan aku dgn ikan ni tak begitu mencabar jika nak dibandingkan dengan patin dan ikan haruan ataupun toman yang terbukti kekuatannya...



tibalah masa menyiang ikan ngan pisau kontot dan dibantu oleh mozek buat ketuk ikan..hehehe





Chef Am sedang memasak...



dibantu oleh co-chef iaitu aku sendiri...(sakit tul muka aku kne percikan minyak kat muka..huhuhu.. berparut muka aku..hehehee)



mak aku pesan kalu nak kasi hilang hanyir mesti rendam ikan guna air beras...kalau guna asam limau tak jadi...tp mana la jejaka2 bujang mcm kami ada simpan beras..hahahha...so, untuk menghilangkan bau hanyir, kami pun buat la resepi kami sendiri iaitu memerapkan ikan tadi dalam "air sprite" dan "air teh"...hahahha





nak siap dah..kasik garing sket...baru sedapp...sungguh tak disangka, resepi kami berjaya menghilangkan bau hanyir malah berbau wangi pulak...pasni try tabur ngan tembakau rokok lak..hahahaha



aku, am, jaha, hadi dan tetamu khas ahli Team Joran UKM y tak ikut g mancing, am jugak namanya (aku ada 4 org kawan nama "Am" kat UKM ni..hehehhe)bersedia untuk santap...PERGHH!!! sangat sedap...tak sangka pandai gak aku masak...pasni leh la try wat ikan masak 3 rasa..heheheehe

6 comments:

  1. Nampak cam sedap....nk makan tu baca doa mkn ke blom ?

    ReplyDelete
  2. zaid xajak aku...warrgghhhhhhhhhhhhhhh!!!

    -hangkebun

    ReplyDelete
  3. hehhee..ko duk stadi..malas nak ajak....kan aku dah ajak ko makan..heeeee

    _zed_

    ReplyDelete
  4. start mula mancing ag dah bc doa taw!hehehe

    _posted by zed neutron_

    ReplyDelete
  5. geli wes aku rasa makan benda alah ni...tasik kejut lak tuh...hahhahahahahaha

    ReplyDelete
  6. aku stadi 3 semester denu..sie male aku situ..tempat tuh bersih la..huhu

    mu tuh tgk benda gp pom geli..hahahha


    posted by ZED

    ReplyDelete