Together As One-Professional Hobbies-Together As One

PROFESIONALISME BERMULA DI SINI

My photo
Malaysia
Team ini ditubuhkan oleh gabungan beberapa mahasiswa UKM bersama beberapa mahasiswa IPT lain yang mempunyai minat dan hobi memancing yang kritikal. Pelbagai aktiviti & program memancing telah berjaya dilaksanakan. Visi & Misi Team Joran UKM ialah akan terus merancang pelbagai program memancing & aktiviti-aktiviti lain seperti camping, traveling, jungle trekking & off road ke seluruh pelosok negeri mahupun dunia walaupun tidak lagi bergelar mahasiswa...InsyaAllah!!! ~... The creation of T.J.U.K.M serves as a powerful symbol of unity in a UKM & others IPT still struggling - alumni UKM ...~

Followers

Saturday, September 26, 2009

Beraya Kat Laut - Perairan Tok Bali & Pulau Perhentian

belum pun sempat zed uploadkan gambar zed pergi memnacing kat laut pada bulan Ramadhan, zed uploadkan dulu gambar2 semasa pergi memnacing pada Hari Raya ke-4. Untuk trip kali ni zed pergi bersama adik, bapa saudara, sepupu n dua pupu zed...semuanya kaki pancing tegar..hehehe

inilah antara ikan2 yang kami dapat...hasil kurang lumayan kerana kami hanya dapat memancing pada sebelah petang je disebabkan ribut barat menyebabkan bot kami terumbang ambing kat tgh laut tuh...memang sangat mencabar malam tuh dan niat kami untuk memancing sepanjang malam tergendala dan ditambah lagi kepeningan yang amat sangat...hehehe

pak sedara zed (Along) sedang memasang sonar bagi mengesan lubuk2 ikan-ikan yang ada di sekitar...alat sonar ni juga mampu mengesan kedalaman air laut serta saiz ikan..selain itu kami juga dibantu GPS bagi mengesan lokasi2 yang telah ditanda sebagai tempat ikan berkumpul seperti kelong atau tukun.

naim dan Kuan (kawan adik aku).

lias...menggunakan mata kail apollo...

zed bersama ikan todak...

mr chik dengan ikan cermin kesayangan beliau..hahaha

zed ngan ikan jenahak / snapper.

bersama haruan tasik

Jini dgn haruan tasik beliau.

Along dengan haruan tasiknya.

Along dengan ikan yu semilang / baby shark..aku panggil ikan yu bodoh je..hahaha

zed ngan lias bersama kerapu samyvellu kesayangan kami..hehehe...beh gak pakai kain pelekat kat ngah laut...hahahaha

Lias ngan Kuan sedang menunggu ikan makan sambil bertasbih dan berzikir dalam hati...hehehe

ni lah antara gaya2 tido kaki pancing...letih woo.....hehehe..trip kali ni memang sgt mencabar...bila balik ke darat pun masih lagi pening...kena pulak mabuk darat...huhuhu...sebenarnya zed tersilap kira hari...sepatutnya kami bertolak pulang tengahari esoknya tp terpaksa bertolak pulang pukul 5 am disebabkan Zed Keja...hahahaha...macamana la aku buleh lupa aku kerja raya ke-5...huhuhu...dan aku pun pegilah keje pagi tu dalam keadaan mabuk darat...hehehehe

gambar ni zed uploadkan bagi mengingatkan semangat sepupu zed , Mr Chik yg begitu membara...hahahaha...ok Chik...lain kali kawe bawak demo lagi...hahahaha

1. oloh oloh....ore rayo dumoh dio rayo laut...mu nok jadi ore pulau koh

2. kawe nih anak laut..hehehhe..darat pom kawe g..laut pom kawe g...udara jah tak dop kabel lagi...hehehhe

3. apa la seronoknya beraya di laut...ermm....

selamat hari raya...

p/s: agaknya duit raya ganti ngan ikan ye...

4. hahaha...beh apa beraya kat laut...tak try mana tau...kawin kat laut ag bes kot..hahahaha